המעצב דניאל לי, מי שהוביל את המהפכה בבוטגה ונטה, הציג את קולקציית הבכורה שלו בבית האופנה הבריטי ברברי – עם שפה עיצובית חדשה שלא דומה למה שראינו עד כה
שבוע האופנה של לונדון אירח אמש את התצוגה המדוברת של העונה, בה הושקה הקולקציה הראשונה שעיצב דניאל לי עבור בית האופנה הוותיק ברברי. מאז ההכרזה באוקטובר האחרון על מינויו של המנהל הקריאטיבי המהולל לתפקיד הנחשק שהותיר המעצב ריקרדו טישי, גל של ציפיות מילא את תעשיית האופנה. הסקרנות לגבי השפה החדשה של ברברי - כפי שתנוסח על ידי מי שאחראי למהפך ההיסטורי בבוטגה ונטה - הגיעה כאמור לקיצה על המסלול, עם קולקציה מפתיעה ועוצמתית.

בין שורותיה מסתמנת הצהרת ניקיון וחזרה לשורשים, מהסוג העובר דרך פילטר של אדריכלות מודרנית המסדרת את אבני הבניין בסט-אפ מתוחכם. את הפרומו לטאץ׳ שהעניק דניאל לי לבית האופנה האייקוני קיבלנו בתחילת החודש עם הצצה ללוגו החדש, שעודכן לאחר חקירת ארכיון החברה.
לצדו הושק מחדש מוטיב האביר על הסוס הדוהר שליווה את המותג מ-1901 ועד 2018. הנוצות בכובעו של האביר המשוריין קיבלו ביטוי מרכזי לאורך הקולקציה, עם פרוות סינתטיות שליוו בהרמוניה את הגרסאות החדשות של לי להדפס המשבצות: הטיה אלכסונית במראה מעוינים, בשילוב זריקות צבע נועזות של צהוב, ורוד, סגול, אדום, כחול וירוק.

במשך כמעט 170 שנות פעילותו, בבית האופנה ברברי מעולם לא נגעו בעוצמות צבע כה מרוכזות. ימי הבז' המונוכרומטי של טישי חלפו. בנוסף למופע הצבע, הפרוות והמעוינים - שאת כולם העלה מספרי בד ארכיוניים בני 100 שנים - הוסיף לי הדפס ברווז לתמהיל. "זה מאוד בריטי בעיניי", הסביר ערב התצוגה, "הברווז גורם לי לחשוב על הפארק, וברברי הוא מותג חוץ המתקשר להגנה מפני הגשם".
העיצובים בגזרת התיקים והנעליים נעו קילומטרים מהקלאסיקות של ברברי כפי שהכרנו עד כה. ברברי החדש מתחבר יותר לסגנון הנוודים הדיגיטליים, ומתרחק ממשמר הדגל של המונרכיה. מלבד אבזור פרוותי, בלט אקססורי חורפי נוסף – בקבוק חם עטוף סריג משבצות, שכנראה הולך לכבוש את המשפיעניות.
