SHOP NOW
בית האופנה האיטלקי פנדי ויתר השנה על שבוע האופנה של מילאנו לטובת זה הניו יורקי, לרגל השקת הקולקציה החדשה שעוצבה בשיתוף עם המעצב האמריקאי מארק ג'ייקובס. יחד הם יצרו חגיגה אופנתית עטורת גלאם, כמוה העיר ניו יורק לא ראתה הרבה זמן. הסיבה למסיבה: ציון 25 שנים לתיק הבאגט המפורסם של פנדי.
התצוגה תוכננה למעשה כמסיבת יום הולדת תוססת לתיק האייקוני. המנהל האמנותי של פנדי, קים ג'ונס, יחד עם שחקן החיזוק מארק ג'ייקובס, הרימו מופע מלא הפתעות באולם נשפים יוקרתי במרכז מנהטן. בשורה הראשונה בלטה השחקנית שרה ג'יסיקה פרקר, שלקחה חלק במסע הקאמבק של התיק, ואפילו חתומה על ארבע ורסיות שכיכבו על המסלול בצבעוניות דגרדה.
התיק המפורסם כיכב בזמנו בעונה השלישית של הסדרה המיתולוגית "סקס והעיר הגדולה", כשקארי בראדשו הסתכנה בניהול משא ומתן תחת איומי אקדח, בניסיון להציל את התיק מידי שודד שעט עליה באמצע הרחוב. "This is not a bag, it's a Baguette", תיקנה אותו קארי בבכי, תוך כדי שהיא נפרדת מתיק הפאייטים הסגול שהיה תלוי על כתפה. זו הייתה כמובן הסצנה שסייעה לבסס את מעמדו של התיק כאחד מסמלי האופנה הגדולים של ימי סוף הניינטיז והחלפת הקידומת למילניום.
פרקר, שהגיעה עם התיק בגוון סגול, ישבה בצמוד לקים קרדשיאן ולנעמי ווטס. הדוגמניות הוותיקות קייט מוס, שלום הארלו ואמבר ולטה ישבו בקצה השני של השורה. את התצוגה פתחה לילה גרייס מוס, הבת של קייט, ולתמונת הסיום לוהקה הטופמודל האייקונית לינדה אוונג'ליסטה, לאחר 15 שנות היעדרות מהמסלול. הדוגמנית הקנדית בת ה-57, שהייתה אחת הכוכבות הגדולות של הניינטיז, מצויה בימים אלה בעיצומו של אחד הקאמבקים המוצדקים של התקופה. הצעידה שלה על המסלול של פנדי יצרה רגע מכונן של הכרזת ניצחון מרגשת.
אז איך נראתה הקולקציה? החיבור בין בית האופנה פנדי לבין המעצב הניו יורקי חוזר עשור אחורה, אל התקופה המשותפת של שניהם בבית האופנה לואי ויטון. "התקשרתי למארק ושאלתי אותו אם הוא רוצה לעצב קולקציה לפנדי", סיפר ג'ונס לווג ואמר שהקשר ההרמוני ביניהם עדיין נוכח, "עבדנו זה לצד זה במהלך המדידות. אנחנו עשינו את שלנו, הוא עשה את שלו".
השאיפה לצקת את האנרגיות של ניו יורק במורשת האיטלקית של פנדי הזכירה לג'ונס את הלילות בהם בילו השניים יחד במועדונים בעיר. מכאן השילוב בין גבוה ונמוך, שהוליד את נקודת המוצא הפופית של הקולקציה. את הניגודים אפשר למצוא באנסמבלים של פאייטים עם ז'קטים בסגנון בגדי עבודה, כובעי פרווה מהודרים לצד מעיל במראה חלוק פיג'מה, או חצאית דנים בשילוב כפפות עור ארוכות ומחוך סאטן קטנטן. הסיפור המרכזי של תיק הבאגט העניק לדגם מעמד של פופ אייקון, בעודו מקבל ביטוי כאקססורי המופיע בגדלים שונים על גבי צמידים ועגילים, או כאמרת סיום לרוכסנים, וגם בתור כיס חיצוני בפריטי לבוש, כסימון ממותג על כובעים, חותלות, גרביים או כפפות וכקישוט סטייטמנט התלוי על בגדים.
"לבאגט יש זהות מאוד חזקה", שיקפה סילביה ונטוריני-פנדי, האישה שעומדת מאחורי האימפריה האופנתית, את משנתה על הדגם שהגתה לפני 25 שנה. כשהתיק נחשף לראשונה, הייתה בו אמירה מנוגדת למינימליזם המונוכרומטי של סוף שנות התשעים. התיק ייצג בזמנו סוג של שחרור, מעבר מסטייל מעודן ונקי לטובת שיק חדש שכולו כיף, אקספרסיביות, אקלקטיות וזוהר שאפיינו מבחינה אסתטית את העידן החדש של תחילת שנות האלפיים. התצוגה היתה הומאז' ברור לעידן בו נולד התיק, ערבוב ניו יורקי ברוח קארי בראדשו: פאייטים ואבני קריסטל כרוכים בין שיפון לסריגים, בגדי ספורט משתלבים עם עקבי סטילטו מסאטן, ובגדי יד שניה ממוזגים בפיסים מקולקציות של מעצבי-על.
אושיות הסטייל שהגיעו לתצוגה של פנדי
צילומים: אסף ליברפרוינד, @thestreetvibe