בית האופנה הצרפתי שהציג בשנות השישים קולקציות פורצות דרך, נחשב עד היום לאחד המשפיעים בכל הזמנים, ואפילו כיכב בסדרת הקאלט "אמילי בפריז"
בית האופנה COURRÈGES הוקם ב-1961 על ידי המעצב הצרפתי אנדרה קוראז'. סגנונו הושפע מהמודרניזם והפוטוריזם שהסעירו את העולם בימים ההם של התקדמות המדע בחקר החלל. התנועות הללו העניקו לו השראה לעיצובים בצלליות אווירודינמיות, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובתפירת קוטור. כך נולדה בשנת 1964 קולקציית "SPACE AGE", "עידן החלל", הנחשבת עד היום לפורצת דרך.
הקולקציה הציגה מראה עתידני באמצעות אביזרים כמו משקפי מגן וקסדות שנוצרו בהשראת ציוד של אסטרונאוטים. קו הביגוד הציג שימוש נרחב בצבע לבן ובגווני מתכת, כמו גם שימוש בחומרים לא קונבנציונליים לאטלייה המתמחה בקוטור - ביניהם פלסטיק ו-PVC.

קוראז' נודע בזכות עיצובים פיסוליים וגיאומטריים, ביניהם "השמלה הלבנה הקטנה" ומכנסיים לנשים שמוזגו בהרמוניה אל מגפונים לבנים עם עקבים נמוכים – מה שהתפתח מאוחר יותר למגף הגו-גו הפופולרי עד היום. קוראז' היה זה שהגדיר למעשה את מגפי הגו-גו – מגפיים בצללית ריבועית נקייה המציגה עקבי בלוק נמוכים יחסית וגפה המתנשאת עד לגובה שבין אמצע השוק לבין הקו התחתון של הברך. שמם נגזר מהביטוי הצרפתי ""à gogo שפירושו "בשפע, בשפע", ונקשר גם אל סגנון ריקוד הגוגו שהתפתח באותן השנים. את המגפיים נעלה בזמנו ברברה סטרייסנד בסדרת צילומים לגיליון אוגוסט 1965 של מגזין ווג.
לא פחות מכך, אנדרה קוראז' הוא האיש שחתום על המצאת חצאית המיני, לצד המעצבת הלונדונית מארי קוואנט. לשניים מיוחסת הראשוניות בהצגת חצאית בעלת מכפלת קצרה עד שערורייתית, אך בעוד שקוואנט פעלה בטריטוריה מסחרית יותר, היה זה קוראז' שהעניק לה את חותמת הקוטור היוקרתית של אופנה עילית פריזאית.
יחד עם בני דורו, המעצבים פאקו רבאן ופייר קארדן, הגדיר אנדרה קוראז' עידן שהשפעתו המתמשכת על עולם האופנה נמשכת עד היום. אותו אנסמבל עתידני שהמציא הפך לאחד מהפיתוחים האופנתיים החשובים ביותר של העשור, והועתק רבות לאורך השנים. עיצוביו נלבשו על ידי כוכבות ואושיות סטייל אייקוניות כמו בריז'יט בארדו, קתרין דנב וג'קי קנדי.

בתחילת שנות התשעים פרש המעצב האגדי מעשייה אומנותית. בית האופנה שהקים עבר בשנים האחרונות לבעלות תאגיד היוקרה הצרפתי קרינג, האחראי בין היתר על בתי האופנה סן לורן, בלנסיאגה, בוטגה ונטה ועוד.
צעד ראשון בהחייאת המורשת העשירה היה לפני כשנה, עם מינויו של המעצב הבלגי ניקולא די פליצ'ה לתפקיד המנהל האמנותי של המותג. המעצב עבד בעבר בבתי האופנה בלנסיאגה, דיור ולואי ויטון, ונחשב למוערך. למרות הטיימינג הקשוח של כניסה לתפקיד במקביל למגפת הקורונה, הוא הצליח להתחבר לקהל הצעיר בפריז, על בסיס מתן כבוד לכתב היד של אנדרה קוראז' דרך פילטר עדכני של מינימליזם סקסי.

מי שזיהתה את הקול החדש והייחודי שבוקע מבית קוראז׳ תחת שרביטו של די פליצ׳ה היא הסטייליסטית האגדית פטרישיה פילד, שחתומה על ניסוח האאוטפיטים בסדרת הלהיט של נטפליקס "אמילי בפריז". עבור צילומי העונה השנייה, שנערכו במקביל לתחילת כהונתו של המעצב בבית האופנה הצרפתי, שלפה פילד את ז׳קט הוויניל האייקוני שהיה אחד הפריטים הראשונים מארכיון המותג שזכו לגרסה עדכנית. הז׳קט בגלגולו העכשווי קיבל את אור הזרקורים בבוקר התצוגה הראשונה של די פליצ׳ה ביוני 2021, בזכות פוסט מפרגן שפרסם המעצב מארק ג׳ייקובס - בו הוא מצולם לבוש באותו ז'קט בגרסתו השחורה, זו שנחתה כעת בפקטורי 54.
עבור דמותה של אמילי קופר, נבחר הז׳קט בגוון סגול בהיר, שהתאים לשמלת פאייטים סגולה של ולנטינו. בלוק אחר, קופר מגיעה לתחנת הרכבת בדרכה לסן טרופה כשהיא לובשת שמלת וינטג׳ של קוראז׳ בגזרת מעטפת עם פסים בירוק פסטלי על רקע לבן. פיס וינטג׳י נוסף של קוראז׳ שעליה הצליחה הסטייליסטית לשים את ידה הוא ז׳קט משבצות היסטרי בגווני ירוק, צהוב, אדום ולבן. הז׳קט נלבש מעל אוברול שחור עם הדפס צבעוני, לצד כפפות, בארט ותיק צהובים.

קולקציית הסתיו החדשה, שנוחתת כעת בפקטורי 54, עוצבה על בסיס הומאז' לסגנון עידן החלל בשילוב שפת Y2K עכשווית. ניתן לראות זאת בצלליות נקיות המלוות את קווי הגוף מקרוב, ובטקסטילים בעלי ברק ואלסטיות כמו ויניל, עור ולייקרה חדשנית.
הדגמים המוצלחים מציגים אזכורים לשפת דנים אורבנית, הבאים לידי ביטוי בז'קט עור שחור או בחצאית מקסי עם כפתורים, כמו גם בחצאיות מיני אייקוניות בסילואטת A הנלבשות לצד טופים בגזרות קאט-אאוט בגווני לבן, אדום ושחור בוהקים. אחד הלהיטים הנועזים בקולקציה הם מגפי הירך השחורים, שמוצעים בוורסיות של מבריק או מאט, ומציגים שיק ארכיטקטוני עם עקב וחרטום ריבועיים.
